SO 18. 1. 2025 | 19.00h | Futureum | Vítkovice 3044, Ostrava
Narozeniny umění letos slavíme se zpožděním. Zato darů jsme si připravili požehnaně. První letošní koncert a zároveň první prostorová zkouška pro letní Minimaraton elektronické hudby proběhne tuto sobotu 18.1. ve Futureu v Ostravě.
Přijďte se podívat na nedávno otevřenou kulturní památku a poslechnout si, jak zní.
GERARD LEBIK (PL)
Gerard Lebik je zvukový umělec působící v oblasti improvizované, experimentální a intermediální hudby. V roce 2007 absolvoval Hudební akademii ve Vratislavi. Je autorem mnoha instalací a zvukových intervencí. Jeho tvorba je založena na stojatém vlnění, zpětné vazbě, oscilacích a rezonancích, jednoduchých tónech a bílém šumu, binaurálním a vícekanálovém zvuku. Spolupracoval mimo jiné s Keithem Rowem, Burkhardem Beinsem, Ryoko Akamou, Philem Mintonem, Davidem Maranhou, Noidem a Kasperem Toeplitzem. Je umělecký ředitel festivalu Sanatorium Dźwięku v Sokołowsku.
www.gerardlebik.net
STRACHKVAS
V tvorbě původem ostravského producenta Strachkvase, nyní usazeného v Brně, je jádrem klubová hudba, kterou dekonstruuje na pouhé fragmenty. Spíše než žánrové prvky ho zajímá rytmika, jež se pro něj stává materiálem pro další kompozici na imaginárním bílém plátně otevřeném pro audiovizuální experiment. Své dřívější EP Break-in vydal na labelu Gin & Platonic. Pro distribuci tří nových tracků pod názvem Blind Worm Variations si zvolil zahraniční platformu World Canvas rozprostřenou v disciplinárně přesahovém online fluidu mezi Londýnem a Helsinkami.
Blind Worm Variations (World Canvas): soundcloud.com/strachkvas-blind-worm
NAŠE ANO
Trocha improvizace, nervů anebo upocené pohody dělá z produkce dua Naše ano, v němž se sešli členové skupin Zabloudila, Ruinu (a mnoha dalších formací), vcelku normální obývákovou záležitost. Saxofon a syntezátor napoví, že se bude kopat. Půda je měkká a kontaminovaná, jako na skládce. Nejde ani tak o potřebu něco v ní hledat, jako spíš o radost z přehrabování a chuť se do ní bořit. Ladit, přepínat, občas se uvolnit.
soundcloud.com/klangundkrach/sets/nase-ano
NO PAVAROTTI
No Pavarotti vydali po jedenácti letech novou nahrávku nazvanou II a začínají znovu koncertovat. Duo bylo v letech 2009 až 2013 jednou z klíčových formací pražského experimentálního labelu Klang-und-Krach. No Pavarotti vznikli na podzim roku 2009 „na troskách skupiny The Ruin of Ruins“, jak praví legenda. Zrod dua byl umožněn nepravděpodobným průnikem zdánlivě neslučitelných naturelů: Jan Klamm, jehož přístup k hudební tvorbě byl programově antihudební, se začal zajímat o náznaky hudby v hluku, zatímco Luboš Rezek, skladatel a interpret písní, v sobě našel chuť prozkoumávat hluk, který se nachází za hudbou. Klamm s Rezkem o své tvorbě hovořili jako o improvizovaném popu a své nahrávky doprovázeli texty, které si libovaly v žánrové mystifikaci a vytváření fiktivního modelového posluchače. V letech 2009 až 2013 let No Pavarotti vydali pět oficiálních nahrávek a odehráli necelých šest desítek koncertů v osmi evropských zemích. Po vydání vinylu Season of the Weak v únoru 2013 následovala překotná koncertní aktivita, jejímž důsledkem byla únava vedoucí k pauze, která se nakonec protáhla na jedenáct let. Několik pokusů o návrat sice proběhlo, ale situace se změnila až na podzim roku 2023, kdy Klamm s Rezkem zcela neplánovaně vystoupili v Punctu. V dubnu 2024 No Pavarotti znovu zahráli publiku, tentokrát v ostravské Fiducii. V dalším průběhu roku následovala čtveřice jam session, během nich duo znovuobjevilo energii, která o jedenáct let dříve přispěla ke vzniku skupiny.
www.klangundkrach.org/no.pavarotti
www.nopavarotti.bandcamp.com
SÄKKIKANGAS + VJ JV
Martin Režný hraje na elektroniku a moduláry sólově nebo v improvizujích sestavách (Säkkikangas, Sklo, WOHRRE, Furuburasuto, OUTbetweIN) v škále od zahlcujícího hluku až po téměř nezachytitelné zvuky (Koncert pro zvěř na ČRo Vltava). Kazety, vinyly (ale i split disketu) vydává u Korobushka records. Jako Säkkikangas svá vystoupení nejčastěji spojuje s projekcí, ve které Jiří Volejník pracuje s analogovou manipulací živě vytvářené optické zpětné vazby. VJ JV mj. spolupracoval také s Atomic Candy Creeps, BNSU, Demdike Stare nebo Fire Like Fire.
LUCIE VÍTKOVÁ | KONCERT
čt 24. 10. 2024 v 18hGalerie Cella, Opava
Jedna z nejvýraznějších současných českých skladatelských a performerských osobností Lucie Vítková/Luc Vitk, dlouhodobě žijící a působící v New Yorku, vystoupí s vlastní aktuální tvorbou přímo ve výstavě Katalin Ladik.
Lucie Vítková/Luc Vitk je skladatel*ka, improvizátor*ka a performer*ka (akordeon, hichiriki, syntezátor, harmonika, hlas a tanec) původem z Česka, žijící v New Yorku. Během studia skladby na JAMU v Brně (CZ) absolvoval*a stáže na Královské konzervatoři v Haagu (NL), California Institute of the Arts ve Valencii (USA), Universität der Künste v Berlíně (D), na Kolumbijské univerzitě v New Yorku (USA) a na New York University. Ve svých skladbách se zaměřuje především na sonifikaci a práci s modely vycházejícími ze zvuku skutečných předmětů, v improvizační praxi pracuje se specifiky daného prostoru prostřednictvím interakce mezi zvukem a pohybem. V poslední době se Luc/ie zajímá o společensko-politické aspekty hudby ve vztahu ke každodennímu životu a o opětovné využití odpadu k vytváření zvukových kostýmů a nástrojů.
Byl*a nominována na cenu Herb Alpert Awards in Arts 2017, v roce 2017 vytvořil*a skladbu pro Roulette Intermedium a v roce 2018 se stal*a rezidentkou Roulette. Založil*a dvě hudební tělesa – NYC Constellation Ensemble a OPERA Ensemble.
Ve své disertaci, Kompoziční techniky Christiana Wolffa a sociální aspekty v hudbě, která byla publikována v roce 2021, analyzoval*a hudbu Christiana Wolffa a zkoumal*a kompoziční techniky, které mění vztahy mezi hráči, aby reformovaly zavedené hierarchie v hudbě.
Mezi jeho*její učitele*ky a spolupracovníky*ice patří: George Lewis, Suzanne Cusick, Ellie Hisama, Miya Masaoka, Petr Kotík, Hitomi Nakamura, Teerapat Parnmongkol, Jolana Havelková, Muyassar Kurdi, Haruhiko Okabe, Jaroslav Šťastný, Teodora Stepančić, James Ilgenfritz, Mae May a Graham Haynes.
Koncert se koná jako doprovodný program k výstavě Katalin Ladik: Homo Ludens.
MÍSTO KONÁNÍ:
Slezská univerzita, Galerie Hauerova 4
Hauerova 4, Opava
Toto mezinárodní trio světově renomovaných hudebníků dokáže pracovat s neuvěřitelně širokým spektrem zvuků a nálad. Živelně se pohybuje v rozpětí od hutného energického projevu s přesahy do transovních hudebních struktur až k minimalistickým pasážím, které často vyústí do „romanticky“ zklidňujícího uvolnění.
Liudas Mockūnas originálně propojuje to nelepší z tradice baltské jazzové a soudobé vážné hudby. Šíře jeho žánrového rozpětí sahá od freejazzu a volné improvizace, přes progresivní jazz s prvky elektroniky až po klasickou hudbu. Mockūnas je hudebník, který dokonale ovládá své nástroje a dokáže svou hru naplnit nebývalou invencí a expresivitou. Vedle klasického způsobu hry na tyto nástroje používá vlastní osobitou techniku, v níž uplatňuje cyklické dýchání, perkusivní techniky i práci s alikvótními tóny a multifonií. Ve výčtu hudebníků a souborů, s nimiž spolupracoval a dosud spolupracuje, najdeme taková jména jako Marc Ducret, Otomo Yoshihide, Vladimir Tarasov, Mats Gustafsson, Barry Guy nebo Chris Speed.
V Dánsku žijící americký kontrabasista a hráč na euphonium Tom Blancarte se již více než dvě desetiletí pohybuje na poli experimentální a improvizované hudby. Je známý hlavně z působení ve hvězdném elektroakustickém ansámblu trumpetisty Peter Evanse, z free jazzového tria Totem, z post punkovéhu kvartetu Sweet Bandirty nebo z kodaňské kapely Tactical Maybe. Blancarte neustále posouvá umění improvizace do nových poloh a rozhodně se nebojí překračovat hranice. V jeho rukou se kontrabas stává buldozerem, který smete veškeré předsudky o tomto nástroji. S nejrůznějšími kapelami absolvoval turné po Severní Americe, Japonsku a Evropě, kde hrál jak na undergorundových akcích, tak i na prestižních mezinárodních festivalech.
Christian Windfeld je dánský improvizátor, perkusionista a skladatel, absolvent Královské hudební akademie v Aarhusu v Dánsku. Windfeld je pověstný svým minimalistickým, ale vysoce expresivním přístupem k perkusním nástrojům, kdy často redukuje svou bubenickou sestavu tak, že se soustředí pouze na jeden nástroj s cílem překročit obecné vnímání jeho schopností. Vedle živého hraní s celou řadou nejrůznějších formací má na svém kontě přes 30 nahrávek jako lídr a kromě hraní se věnuje i tvorbě zvukových instalací.
www.facebook.com/liudas.mockunas
www.marsken.com/about-tom
www.christianwindfeld.com
Spolupořadatelem akce je Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby Slezské univerzity v Opavě.
Vstupné dobrovolné.
Představení monografie Matěje Franka Smrt Slunce. Prázdná místa, která vychází u příležitosti stejnojmenné výstavy, proběhne ve čtvrtek 8. srpna v Domě umění v Opavě. Publikace vychází v edici Bludného kamene. V rámci představení proběhne komentovaná prohlídka výstavy a koncert experimentálního hudebníka Martina Režného.
Kniha obsahuje kromě podrobné dokumentace výstavy v Domě umění také přehled Frankovy tvorby od roku 2013 do současnosti a řadí ji do tematických kapitol, které uvádějí texty mezinárodního kolektivu autorů a autorek. Texty do publikace přispěli britský historik umění Mark Gisbourne, čeští historici umění Viktor Čech a Miloš Vojtěchovský a jihokorejská kurátorka Jieon Lee. Úvodní text napsala Barbora Kundračíková, editorka knihy a kurátorka výstavy. Společně s Matějem Frankem knihu pro tisk připravil grafik Pavel Coufalík.
Publikace vychází v autorské edici deseti kusů, které pro autora připravilo olomoucké Centrum grafických papírů. Vydání druhého nákladu je naplánováno na září 2024. Jako doprovodnou publikaci k výstavě pořádané Opavskou kulturní organizací, která trvá do 18. srpna, knihu vydává spolek Bludný kámen.
Vydání finančně podpořilo Ministerstvo kultury ČR.
Smrt Slunce
Mezi okamžikem smrti Slunce – jeho vyhasnutím – a momentem, kdy se o něm dozvíme, uplyne asi 8 minut. To odpovídá době, kterou potřebuje světlo – a v tomto případě tma – k překonání vzdálenosti mezi Sluncem a Zemí. O momentu, který se odehrál v minulosti, bychom neměli v daném okamžiku tušení a museli bychom jen nést fatální, nedozírné a nepředvídatelné následky.
Kolik smrtí Slunce v současné době probíhá a po které nastane kolaps toho, co známe? Pandemie Covidu, která na chvíli zastavila svět? Útok impéria, které zapomnělo zkolabovat, na Ukrajinu? Útok teroristů na Izrael a následné nepochopitelné nevybíravé srovnávání Gazy se zemí? Atentáty na vrcholné politiky v Evropě i USA? Toto je jen stručný výčet možných smrtí sluncí týkající se střední Evropy, a k jejichž následkům zatím nedohlédneme.
Krátce po zahájení výstavy mi někdo, nepamatuju si kdo, rozšířil mou perspektivu. Zmínil zrození nových Sluncí, které možná už proběhlo a probíhá, o nichž se ale dozvíme se stejným zpožděním.
18.7.2024 Matěj Frank
2. 5. 2024, 19.00
ROCK HILL MUSIC CLUB
28. října 258/296, Ostrava
Giganti všech poloh (ne)jazzové improvizace přijíždějí do Ostravy. Miláčci jazzových festivalů i diy scén E converso, výkvět wrocławské Salky CRK (https://www.facebook.com/crksalka) Zdrój a Strzał w kolano a nejjazzovější projekt Martina Režného.
E CONVERSO
bc: https://marecords.bandcamp.com/album/p-sla-mil-satana
fb: https://www.facebook.com/econverso/
Multijazzovou úderku E CONVERSO tvoří již dvanáct let kytarista Jan Pisklák, saxofonista Michal Wróblewski, basák Vladimír Micenko a bubeník Jan Chalupa. Prozatím poslední album „Pásla milá Satana“ činí Molotovův koktejl post bopu, free jazzu a newyorského downtownu à la John Zorn ještě výbušnějším.
ZDRÓJ
bc: https://zdroj.bandcamp.com/
fb: https://www.facebook.com/zdrojband
Polsko-nizozemské ve Wrocławi působící improvizační duo kytary (Jakub Zasada) a bicích (Sebastiaan Janssen). Zdrój jsou spojeni s plodnou komunitou kolem Salky CRK (Kurws, Ukryte zalety systemu, Przepych, Atol Atol Atol, Barłóg). V roce 2022 vyšlo jejich debutové album u Fonoradar Records (LP) a Syf Records (MC). Duo se pohybuje od instrumentálního free punku s prvky krautrocku až k noisu a dokazuje, že volná improvizace je spíše myšlenka než zarámovaný hudební žánr.
STRZAŁ W KOLANO
bc: https://soundartforum.bandcamp.com/track/strza-w-kolano
fb: https://www.facebook.com/jakub.majchrzak.sound.video
Je sólový projekt Jakuba Majchrzaka (Kurws, Przepych, Norymberga, Pustostany). Majchrzak je nezávislý hudebník a video umělec. Dvacet let působí na DIY hudební scéně a má za sebou 500 vystoupení v rámci Eurasie, 8 studiových alb, 3 koprodukce a více než 20 videoprojekcí na festivalech. Strzał v kolano v sobě pojí skladatelský princip s interpretačním a rukodělnou umělecekou práci s hudební tvůrčí precizností.
FURUBURASUTO
Furuburasuto je improvizující duo Honzy Chalupy (bicí – Janoušek-Wróblewski Quartet, E Converso, Talaqpo a další) a Martina Režného (modulární elektronika a živé procesy – Säkkikangas, OUTbetweIN, Sklo).
POHYB — ZVUK — PROSTOR 2024
4. 5. 2024
Kozmické ptačí louky, Matiční dům, Opava
VYSTUPUJÍCÍ: Peter Cusack, Michal Kindernay, Magdaléna Manderlová, Lucie Páchová, Martin Režný, Tomáš Šenkyřík, Šárka Zahálková
Zveme vás na čtvrté pokračování projektu Magdalény Manderlové a Michala Kindernaye, ve kterém se umělci věnují výzkumu zvukových krajin podél řeky Opavy a v jejím okolí.
V rámci projektu proběhly v letech 2021–22 dvě výstavy v Galerii Cella, vyšla publikace Po proudu zvuku, publikovali jsme zvukovou online mapu Zvuky Opavy (zvukyopavy.cz), a uspořádali a exkurzi Zvuková citlivost v terénu. V roce 2023 se Magdaléna s Michalem poprvé ujali kurately festivalu Pohyb – Zvuk – Prostor, který přenesli na Kozmické ptačí louky a projekt následně společně s německými partnery předsrtavili v Lipsku.
Dramaturgie programu je koncipována jako řetězec na sebe navazujících událostí. Má formu participativních poslechových cvičení, koncertů a performancí. Pozvaní umělci a umělkyně vytvořili nová díla, která vznikla v úzkém vztahu s danou lokalitou.
PŘEDPROGRAM:
1.5. středa
Sraz: Kozmické ptačí louky, pozorovatelna (49.903389, 18.135948)
15:00–18:00 – STÁVAT SE KOZMICKÝM UCHEM I. / dílna s Šárkou Zahálkovou
Dílna o tom, proč má smysl bystřit naše smysly. Místo pozorování očima, nastražíme uši a dáme větší prostor vlastnímu sluchu. Budeme naslouchat okolnímu prostředí a materiálům, které ho utvářejí. Nalezený materiál citlivě přetvoříme v základ kozmických uší. Ty nám později pomohou krapet jinému slyšení světa kolem.
Dílna je určena pro kohokoli bez rozdílu věku, probíhat bude venku, vhodně se proto oblékněte.
PROGRAM:
4.5. sobota
Sraz: Kozmické ptačí louky, pozorovatelna (49.903389, 18.135948)
9:30-12:00 Vítání ptačího zpěvu (akce Semixu)
13:00 ÚVOD
Sraz: Kozmické ptačí louky, pozorovatelna (49.903389, 18.135948)
13:30–15:00 – STÁVAT SE KOZMICKÝCH UCHEM II. / dílna a zvuková procházka s Šárkou Zahálkovou
Pokračování středeční dílny, v rámci které dokončíme kozmické uši a uvedeme je v život. Staneme se objeviteli jiné akustiky, staneme se kozmickýma ušima. Na dílnu s procházkou zveme i ty, kteří se nemohli zúčastnit středeční první části programu.
15:00-17:00 KOMPONOVANÁ ZVUKOVÁ PROCHÁZKA v rámci níž zazní skladby/intervence komponované pro Kozmické louky od Petera Cusacka, Lucie Páchové, Martina Režného, Magdalény Manderlové a Michala Kindernaye
17:00–18:00 PŘESUN DO OPAVY
Vlak 16:54 Jilešovice, 17:13 Opava
nebo 17:55 Jilešovice, 18:14 Opava
18:00–22:00 MATIČNÍ DŮM, OPAVA
Cca 18:00 Zvuková večeře (Nikola Rácová)
19:00 Poslechová přednáška Tomáše Šenkyříka
20:00 Poslechová přednáška Peter Cusack
21:00 Diskuze “Citlivost v krajině”: Magdaléna Manderlová a Michal Kindernay, Tomáš Šenkyřík, Šárka Zahálková, moderuje Jakub Frank
- Kompletní program festivalu je zdarma
- Festival je vhodný pro rodiny s dětmi, lokace jsou dostupné s nosítkem/terénním kočárkem
SONICKÁ LABORKA
SO 13. 4. 2024
začátek v 16h
Matiční dům, Opava
vstup: 100–200CZK
Sonická laborka je setkání tvůrců z různých částí Evropy, kteří jsou otevřeni experimentálnímu přístupu ke zvuku, někteří pracují převážně s konceptuálními atributy, někteří s atributy současné řekněme postklubové hudby.
William „Bilwa“ Costa
Kasha Potrohosh
Martin Režný
Wilf Amis
Martin Hurych
Gobi_10k
František Hruška
Koncert uvádí Bludný kámen jako doprovodný program k výstavě Milana Knížáka Broken Mind, kterou bude možné v galerii Cella během večera navštívit.
Galerie Hauerova 4, budova Slezské univerzity, Opava
Špičkový britský basklarinetista Gareth Davis se pohybuje v celé řadě kontextů od soudobé kompozice po darkambientní underground (od Ostravských dnů po label Miasmah). Díky své přizpůsobivosti – nedělá mu problém interpretovat nejnáročnější skladby, improvizovat či integrovat elektroniku – je oblíbeným partnerem skladatelů formátu Bernharda Langa nebo Rolanda Dahindena, ovšem na kontě má také řadu autorských nahrávek, zpravidla s osobnostmi typu Machinefabriek, Scanner, Elliott Sharp nebo Aidan Baker, kde vyniká jeho cit pro trpělivé a komplexní ohledávání zvuku v potemnělých meditacích.
===
Roland Dahinden – Theatre of the Mind
• Gareth Davis – basklarinet a perkuse
• Mikuláš Mrva – live electronics
Ve zvukově-prostorovém procesu se rozvíjí pět vět, které se vrství na základě aditivního principu. Dva hlavní zvukové subjekty jsou vůči sobě v ambivalentním vztahu a nestále se proměňují. Znovu se vynořující zvukové subjekty jsou si podobné a přece odlišné, změna probíhá ustavičně. Vzpomenout si na už známé tvary je během představení stále obtížnější, prakticky nemožné.
Karlheinz Stockhausen – Solo für ein Melodieinstrument mit Rückkopplung
• Gareth Davis – basklarinet
• Mikuláš Mrva – live electronics
Skladbu Solo für ein Melodieinstrument mit Rückkopplung (Sólo pro melodický nástroj se zpětnou vazbou) napsal Karlheinz Stockhausen pro libovolný melodický nástroj a elektroniku mezi lety 1965-1966 na objednávku japonské veřejnoprávní vysílací společnosti. V její původní verzi byly k provedení potřeba páskové smyčky různých délek. V sedmdesátých letech bylo na Sonologickém institutu Královské konzervatoře v nizozemském Haagu vyvinuto speciální zařízení na míru pro realizaci této skladby, které ovšem nebylo možné zapůjčit pro provedení na jiných místech. Skladba se tedy dočkala větší pozornosti až s příchodem počítačové hudby počátkem devadesátých let.
Mikuláš Mrva je experimentální hudebník působící v Praze. Hraje na baskytaru, turecké a íránské dlouhokrké loutny a elektroniku. Je členem kolektivu Stratocluster, vystupoval s PMP Ensemble a SpectrumEnsemble, příležitostně pořádá koncerty experimentální a soudobé hudby a interpretů modálních hudeb Turecka, Íránu a Indie.
Spolupořadatelem akce je Ústav filmové, televizní a rozhlasové tvorby Slezské univerzity v Opavě. Akce probíhá za podpory Ministerstva kultury ČR a Nadace život umělce.
Hear Me! ~ 11. ročník putovního festivalu volné improvizace a jiné hudby
Hear Me! ~ 11th edition of the travelling festival of free improvisation and other music
POSLYŠ VYSLYŠ SLYŠ ~ RADIKÁLNÍ NASLOUCHÁNÍ
LISTEN ANSWER HEAR ~ RADICAL LISTENING
⡷⠂soundcloud.com/hlubina_kolektiv/radikalni-naslouchani ⠐⢾
3 dny ~ 3 days
3 různá místa ~ 3 places
3 dějství ~ 3 acts
PROGRAM
30.11. ČTVRTEK
HEAR ME! OPENING
SF MINIsinks
METAL Válek // Merta // Tarnovski
GRÜNT
1.12. PÁTEK
BAJKAZYL OLOMOUC
SF MINIHélène Blondel (FR)
iva svoboda (DE)
Max Wainwright (SWE)
Genpaff
BUNKERER
3G & 1 PB
2.12. SOBOTA
DIVADLO NA CUCKY
SF MINIDalin Waldo (DK)
Pedro A. Ramírez (DE)
Gareth Davis (GB) ~ Mikuláš Mrva
Max Wainwright (SWE)
Line Gate
Pátra / Švejnar
kittylinda
pro více informací sleduj událost
more information in event
VSTUP/ENTRY:
⡷⠂ jednotlivý vstup / 1 day pass ⡷⠂ 150 / 200 / 250 (name your price)
⡷⠂3 denní vstup / 3 days pass ⡷⠂ 350 / 450 / 550 (name your price)
So 26. 8. 2023 | od 14.00 | PLATO Bauhaus (Janáčkova 3139/22, Ostrava), Galerie Díra (Musorgského 3237, Ostrava)
Francesco Corvi, Datel zkázy, Petr Ferenc, Milan Guštar, Radek Kopel, Daniel Kordík, Pablo Lienhard, Opening Performance Orchestra, Predskokan Otrok, SitbQ, Tarnovski, Tymon Zgorzelski, František Hruška
Jedním ze základních atributů elektronické hudby je pestrost, která se většinou odvíjí od použitých nástrojů a výchozího autorského přístupu. Tato rozrůzněnost se odráží i v programové skladbě Minimaratonu elektronické hudby, jež nabídne sedmnáct vystoupení v galeriích PLATO Bauhaus a Díra. Posluchači se mohou kupříkladu těšit na Milana Guštara s představením prvních modulárních syntetizérů vyrobených v Československu Číslizvuk a Antares. Premiéru skladby Tudorforest uvede Opening Performance Orchestra a současní mladí tvůrci (Ian Mikyska, Miro Tóth) budou prezentovat své elektronické projekty Datel Zkázy a Predskokan Otrok. Z Berlína přijede Pablo Lienhard s programem využívajícím mixážní pult bez vstupního signálu. Improvizovaný set Tarnovského pak bude mixem postklubové dekonstrukce, musique concrète či generativní hudby. Institut sonologie v Haagu budou reprezentovat Francesco Corvi s live kódováním zvuku a František Hruška. Harsh noise umělkyně, která si říká SitbQ překoná svou hlučností cokoli, co v Ostravě zatím zaznělo. Po skončení oficiální části Minimaratonu bude produkce pokračovat off programem do brzkých ranních hodin.
Akce je součástí festivalu Ostravské dny 2023, na který je možno zakoupit permanentku.
PROGRAM:
Kompletní line-up:
14:00 Tymon Zgorzelski – PB
14:30 František Hruška – PB
15:10 Datel zkázy – PB
16:00 Milan Guštar – PB
17:00 Radek Kopel – GD
17:30 Daniel Kordík – GD
18:15 sitbQ – GD
18.45 Francesco Corvi – PB
19:30 Pablo Lienhard – PB
20:15 Tarnovski – PB
21:00 Opening Performance Orchestra – PB
21:50 Predskokan Otrok – GD
22:40 Sakkikangas + VJ JV – GD
23:20 RDKPL – GD
00:00 Sean Kiley – GD
00:40 Clancy Reynolds – GD
01:20 Robert Karpay – GD
PB – PLATO Bauhaus (Galerie, Kino, Zahrada)
GD – Galerie Díra
Kontakty a otevírací doba
Bludný kámen, z.s.
Gudrichova 6,
746 01
Opava
bludnykamen@bludnykamen.cz
IČ: 66144108
Facebook
Youtube
Instagram
Newsletter
Galerie Cella
Matiční 4,
746 01
Opava
Út–Čt: 9–17
Hovorny
Masarykova tř. 22,
746 01
Opava
Po-Ne: 0-24
Matiční dům
Matiční 2,
746 01
Opava
Činnost Bludného kamene je finančně podpořena z dotace Ministerstva kultury ČR a Statutárního města Opava.