Dlouhá noc: Slávek Kwi, Fließgewaser, Goran Lončarević, Rádio Necho, Magdaléna Manderlová, Tišek Ruška, Alec Gordon, Wilf Amis, Martin Režný
27.7. od 18 hodin – Peterswald Straße (Petřvaldská 44/147, Ostrava)
Dlouhá noc: Slávek Kwi, Fließgewaser, Goran Lončarević, Magdalena Manderlová, Wilf Amis, Alec Gordon, Tišek Ruška, Rádio Necho, Martin Režný
Dlouhá noc volně naváže na událost Noční směna, která proběhla v dubnu 2018 v ostravské galerii Fiducia (taktéž za účasti Slávka Kwi (je vlastně s podivem, že akce nenese stejný název)). Celý podvečer, večer a celou noc budou znít zvuky uvnitř stodoly nebo venku na zahradě, zvuky ambientní, elektroakustické, elektronické, terénní nahrávky, často v interakci s okolím a nočním hmyzem a případně ptactvem. Večer bude mít prostor i dynamičtější produkce, noc se ponese spíše ve ztišeném módu. Na místě je možné přespat ve spacáku, akci zakončíme společnou snídaní.
Slavek Kwi (narozen v Československu, žije v Irsku) je zvukový umělec, skladatel, cestovatel a výzkumník. Zabývá se fenomenologií vnímání, studuje zvuková prostředí a možnosti elektroakustické zvukomalby. Od počátku 90. let vystupoval jako Artificial Memory Trace, postupně pak přešel na zvukovou entitu alfa00 a od roku 2018 působí pod tímto názvem jako zástupce mezinárodního projektu uni.Sol_, zabývajicí se mimosmyslovou komunikací a synchronicitou. Posláním projektu je prostřednictvím naslouchání posílit naše povědomí o důležitosti lidského propojení s přírodním prostředím. Jde o vizi všezahrnujícího vesmíru, přijímajícího každý zvuk – bez ohledu na jeho zdroj, myšlenkový systém a přesvědčení.
https://artificialmemorytrace.bandcamp.com/https://unisol.bandcamp.com/https://alfa00.bandcamp.com/
FLIEßGEWASER is intentionally electroacoustic music, originated from random conversations about a generally uncertain future, that always obliges to improvise. Genre wise my music oscillates between ambient, no-folk and experimental music. I’m mainly using acoustic instruments like Saz and Mandoline, but also Casio, self made synths and other instruments/hacks. I also use light sensors and light to control volume, stereo and some other stuff.
https://krimskramz.com/fliessgewaesser/
https://fliessgewaesser.bandcamp.com/
GORAN LONČAREVIĆ is an electro-acoustic sound-collage artist from Belgrade who combines classical instruments and choral voices with electronic ambient passages, producing post-minimal compositions – cold, repetitive sonority.
https://labudkup.bandcamp.com/album/um-a-talasa
https://soundcloud.com/goranloncarevic
Rádio Necho je outdoorová “Open mic” rozhlasová platforma, v níž se posluchači stávají účinkujícími a naopak. Její nahodilé frekvence (vysílání==příjem signálu) obvykle spočívají v přetváření veřejného zvukového prostoru doplněného o libovolné vzruchy přítomných entit (předmětů/nástrojů/těl/tvorů/dopravních prostředků, apod.) Vše je zde ledabyle przněno notnou dávkou vln a šumů pomocí živých mikrofonů a elektroniky s klíčovou úlohou kouzla nechtěného.
Účast na přenosech Radia Necho tedy může nabývat různých hlukově-ambientních forem v závislosti na (inter-)aktivitě kolemjdoucích a intenzitě zpětnovazební smyčky. Možným přesahem jsou pak roztodivné (muziko-)terpeutické a jiné psycho-sociální účinky.
Více na radionecho.bandcamp.com
Tišek Ruška, vlastním jménem František Hruška, je ostravský básník, skladatel a performer. V současnosti studuje nauku o zvuku na Institute of Sonology při Královské konzervatoři v nizozemském Haagu. Jeho hudební tvorba, rozléhající se mezi obskurní a univerzální se přelévá z personálních hypnotických ploch, které jsou charakterem spíš blíž posouvání tektonických desek, až k freneticky tepajícím industriálním masám.
Alec Gordon is a musician and programmer working to understand links between saturation and temporality. The improvised electro-acoustic system explores early Scottish Christian forms of complex heterophony, combined with modern ideas surrounding digital degregation. A mixture of some and no-input feedback, expect noisy and delicate textures. https://algodo.bandcamp.com/music
Wilf Amis (they/them) is a composer, improviser, synthesizer designer and writer, originally from the UK but now living in The Hague, NL. They seek to make work outside of the 12 equal parts of the octave accessible through the development of electronic instruments and software, and use technologically augmented creative music theory as a tool for generating speculative fiction.
https://soundcloud.com/wilfa
Magdalena Manderlová is artist and musician from the Czech Republic, currently based in Trondheim, Norway.
In her artistic practice, Manderlová likes to think, feel and dream through sound and explores listening as a tool to engage with the world. Inspired by acoustic ecology, she seeks reciprocal ways of relating and often engages with places and environments by walking and spending time with them. Her works in the form of assemblage sonic essays, participatory soundwalks, site-specific sound installations, performances, and writings, have been presented internationally.
https://magdalenamanderlova.com/music
Martin Režný hraje na elektroniku a moduláry sólově nebo v improvizujících sestavách (Säkkikangas, Wohrre, Furuburasuto, OUTbetweIN) v škále od zahlcujícího hluku až po téměř nezachytitelné zvuky (Koncert pro zvěř na ČRo Vltava). Kazety, vinyly vydává u Korobushka records.
https://mrtinrenskkikangas.bandcamp.com/
Contact and opening hours
Bludný kámen, z.s.
Gudrichova 6,
746 01
Opava
bludnykamen@bludnykamen.cz
IČ: 66144108
Facebook
Youtube
Instagram
Newsletter
Cella Gallery
Matiční 4,
746 01
Opava
Tue–Thu: 9–17
Hovorny
Masarykova tř. 22,
746 01
Opava
Mon–Sun: 0-24
The activities of Bludný kámen are financially supported by grants from the Ministry of Culture of the Czech Republic and the Statutory City of Opava.